Att tro eller inte?

Något som jag ofta funderar på är varför saker händer, finns det något förutbestämt för alla eller är det bara slumpen som avgör. Finns det någon Gud? Vad är det som styr över oss människor, eller är det vi själva som styr? För mig finns det ingen direkt Gud, om jag skulle definera min tro, är det att jag tror på en kraft som styr oss utan att vi är medvetna om det. Allt händer av en anledning, vissa saker kan vi påverka själva genom våra val och handlingar. Alla har en förutbestämd väg att gå i livet, om vi sedan går in på nån liten stig brevid kan det ändra på riktningen, men inget händer av en slump. Om den kraft som bestämmer detta är vad folk kallar Gud, då tror jag på honom, och för mig är Gud just den här kraften, inte någon övernaturlig varelse. Men något som påverkar mitt liv.

Jag tror inte på spöken, vampyrer eller liknande. Men jag VET att alla de som dör, finns kvar, vakar över oss. De håller sig nära alla de älskat i livet och ger dem styrka att orka fortsätta när det är jobbigt, och stöttar genom livet. De som väljer att inte stanna kvar, försvinner vidare, till någon okänd plats, en bra plats, där inga bekymmer eller problem existerar. Dit kommer man först när alla man älskat i livet inte längre lever, då finns det inget att stanna kvar för längre.

Detta är vad jag tror på, en del av mig själv, jag är stolt över det och ingen kan få mig att ändra på mina tankar, för det är mina. Jag tror på detta för att jag har hopp, ett hopp om att allt kan bli bättre, oavsett hur dåligt det är.



//Johanna (Duckie)

Mulle nmr 1

4 dagar ute i den härliga naturen... med tung packning och gå långt... inte höjdare för min kropp alltså. Har ont överallt och orkar knappt röra mig. Men det har varit ett antal roliga stunder både med klass och scouter, och självklart några inte fullt så roliga heller.. Nu är jag i alla fall hemma, har legat och sovit i två timmar och bombat med värktabletter, imorn är det tydligen matteprov som jag SÅ inte orkar plugga till, det får gå som det går, sen är det nån svenskagrej som ska in också, men det kan jag nog göra imorn eftermiddag typ.


Broccoligrillning över eld, mumsish :P


//Johanna (Duckie)

Hemma igen<3

Hej allesammans
Är lite depp för tillfället så har inte jätte stor lust att skriva antar jag. Men känner ett stort behov av att göra mig av med lite känslor så ni får stå ut lite -.-"
Duckie och jag har bråkat, och det är mitt fel. Jag tar allt ansvar för det och kännr mig otroligt dum för det jag gjorde. Förlåt sötnos, jag älskar ju dig jätte mycket<3
Så därför tillägnar jag den här låten till dig Duckie och hoppas att du tänker tillbaka på allt det vi har gjort tillsammans och att det i alla fall för mig betyder jätte mycket. Även fast jag har varit en idiot.

För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut
Ser man allt med lite andra ögon
Man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se
Skillnad mellan sanningar och lögner

Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar;
Säger du att du är min vän så är du kanske det

Det sägs att det finns alltid nånting bra i det som sker
Och tron är ofta den som ger oss styrka
Ja, man säger mycket, men man vet så lite om sig själv
När ångesten och ensamheten kommer

Superscout nu då!

Tjenare! Såhär ligger de till, imorn åker jag iväg med många av niorna från andra klasser på en s.k vandring. Vi ska typ leka scouter! Gå runt med väskor på pendeln, dega på övergivna vägar, laga mat på stormkök, leka i tält och ja, kanske till och med elda en liten brasa! Det roligaste var igår när min jumpa-lärare failade med att visa hur man satte upp ett stormkök...hm, jag känner mig såå trygg....
Men det ska nog gå bra, är ju med härliga människor i min grupp, Linnea, Angelica och Klas, vi ska sova i mitt fem-mannatält, mys på hög nivå!!!

När vi då kommer hem på fredag har jag max 3 timmar på mig att fräscha till mig lite, och packa om i väskan för en superscout-hajk med det sköna Natrix-gänget :) Vi ska laga mat över öppen eld, gå massa långt, bada (jag tänker göra det oavsett väder!), göra tallbarrs-te och vara allmänt duktiga! Kommer vara slut på sönda när jag kommer hem..

Alltså, eftersom det är rätt..fullt för mig så kanske jag bara skriver ett litet inlägg på fredag innan jag dra då.

Har jag föresten nämnt att mina småkatter börjat öppna ögonen? Speciellt Zingo, hennes är typ helöppna, försökte mig på en bild, hoppas man ser hyfsat i alla fall :)


Är hon inte underbar?? :)


//Johanna (Duckie)

In the läx-world

Hellu! Sitter nu faktiskt hemma hos min lilla Piglet och pluggar! Visst är vi enormt duktiga?! Jag har skrivit klart hela svenska-omskrivningsskiten och Piglet...stickar? Haha, hon är helt inne i sin benvärmare.

Jobbintervju idag, gick ganska bra, tror jag, var ju lite nervös men nästa vecka får jag veta om jag får det!!

Fika i stan med Piglet, Fanny och några andra trevliga människor från Piglets konf, älskar nya människor alltså!

Nu ska jag leka lite mer med...svenska! Woho, feel my entusiasm! It doesn't excist...

Towdlees Noodles!

//Johanna (Duckie)

Howdi!!!! :D

Tjenixen!
Okej, lite konstigt ord faktiskt.. tjenixen...aja. Första skoldagen idag på över TVÅ veckor!!! Fast det var rätt chill. Spexfoto mitt i halvdagsrepet med kören inför sommarkonsert nästa vecka, sen blev det käftis. Spexet var fett kul :) Här är en liten bild på min underbara klass:



Och Äntligen är tandställningen lagad!!! Ingen so när jag kom tillbaka så jag, Julia, Daniella och Sigrid satt ute i solen och körde lite kortspel (sigrid tittade bara på, hur intressant det nu kan vara..) Sen svenska och sist engelska.

Imorn ska jag på jobbintervju.. lite nervös. Hoppas det ska gå bra i alla fall :)

Nu ska jag försöka bli av med svenska-grejen vi ska göra, så slipper man oroa sig, sen blire atomfysik om min pappa ställer upp som privatlärare och sen promenad med Carro :)
Härlig måndag helt enkelt!!! :D


//Johanna (Duckie)

Mysish :)

Sov till ungefär tolv idag, i Olofs säng, orkade inte går ner till rummet och lägga mig igår kväll (a)

Har ärligt talat inte gjort ett skit idag typ, degat i soffan framför tv och ätit typ.. men det har varit väldigt skönt det också, ibland behöver man bara få göra ingenting utan att känna sig pressad att göra något annat.

Det är mys när det regnar ute också, höra smattrandet mot fönstren. Åska är också mys, fast lite läskigt måste jag erkänna. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu...men något blir det väl alltid, kanske baka, eller läsa lite, eller varför inte sova? Mja, kanske inte sova då...

Imorn ska jag äntligen få laga min tandställning, som varit trasig i typ två veckor!!! Som jag har längtat alltså! 

Ikväll blire scouter också :) härligt att få träffa alla skojj folk!

Spexfoto i skolan, jag och daniella funderar på lilla sjöjungfrun tema för henne och mig, men vi har ingen sjöjungfru!!! Jag ska va Sebastian (krabban) och Daniella ska vara Blunder (fisken) om vi lyckas få en Ariel! Hoppas hoppas hoppas att vi hittar någon :D



Mjöööööööp!!!!! :D



//Johanna (Duckie)

Konfirmation

Idag var jag faktiskt på min kompis Elins konfirmation! Kyrkan var sjukt tråkig, jag typ dog så fort man inte fick sjunga...sega tal, tonlösa röster, en präst som sjöng som...en mus i falsett typ, det skärde i öronen. Fast Elin var duktig :)

Sen blidde det fika hemma hos henne, faktiskt så är hennes mamma min gudmor, så om något skulle hända mina päron är det där jag får bo! Dom har två jättesöta hundar...fast den ena fann tydligen Olof väldigt attraktiv och försökte para sig me hans arm några gånger, haha, utan att olof fattade vad den gjorde! x)

Eftersom jag var duktig och hade med kameran så kommer nu lite bilder :D


I kyrkan.....


Hetingar på bänken ^^


Matbild.. Jag HATAR matbilder....


Lilla tjockis-mig vill ha tårta :D



Pose by me and brother! :D

Juste, jag kanske gör en liten bild-bomb typ imorn eller så.. (a) med bilder från härliga klassresan i Barcelona. Relationer med flera i klassen har förändrats, vissa har blivit något bättre, andra något sämre. Det känns lite jobbigt nu att vi bara har tre veckor kvar tillsammans... :(



//Johanna (Duckie)

Film!

Här kommer den lilla filmen med mina små katter :)

Enjoy! :D



//Johanna (Duckie)

Saknat mig? (:

Hejsan darlings!
Saknat mig? Har haft rätt mycket att göra och rätt lite ork för att skriva, så har inte blivit så mycket. Inga fler dåliga ursäkter och löften som bryts. Jag ska börja skriva igen, ordentligt!
Men först, vet ni vad? Jag tror jag smäller av..! Är hemma hos Duckie nu och hälsar på efter att hon kom tillbaka ifrån Barcelona och jag tror jag dör! Hennes misse har äntligen fått sina små bebisar och dem så himla söta!
Synd bara att pappa är allergiker...
Men han kan väl ta clarityn för min skull, eller hur? :D
Dem är i alla fall hur söta som helst, fem stycken små pälsbollar med små goa' runda magar.. Skulle lätt vilja ha en, och har typ paxat en. Eller, om jag får skaffa katt så har vi för tur, tihhih..!
Sedan behövde Duckie visst lite förslag på va dem skulle heta.. Och eftersom en redan hette simba föreslog jag lejonkungen-tema!
Sarabi, Nala, Kiara, Vitani osv..

Aja, nu måste jag dra iaf..! Skriv gärna lite förslag på namn tycker jag!

Stora kramar!
/Piglet

Missebäbisar!!!

I måndags, när jag satt på flyg till Barcelona föddes 5 underbara små varelser av min lilla misse Nessy. Här är två bilder :)





Tänkte lägga upp en liten video senare också, så man kan se dom ordentligt typ :)



//Johanna (Duckie)

Torsdag på Mallorca!!! (sista nu)

Sista dagen på Mallorca var lite sorlig..ville inte åka hem lixom.. Men vad ska man göra.

Vi var i alla fall på stranden till halv 2 typ, lika bra att vi gick efter det för stora hemska moln hemsökte himlen! Vi gjorde en vacker racerbil i sand, haha, inget liv :P


Olof i "bilen" haha, mycket vacker!

Sen blev det till att packa ihop allt och åka iväg till flygplatsen i Palma.
Efter några timmar på flyplatsen och en inkompetent arbetare på BurgerKing, som inte fattade att vi skulle ha 2 Chickenbits menyer, fick vi reda på att flyget var sent. JIPPIE! Så en och en halv timme efter att vårat flyg skulle gått får vi kliva på!!!

Det var mitt lilla äventyr på Mallorca.



//Johanna(Duckie)

Uppdate spam?

Jag brukar inte vara såhär bra på att uppdatera, men min kära Piglet gör det ju inte så jag får väl köra för henne med antar jag :P

Har tvättat mammas bil idag, gratis och frivilligt, jag frågade faktiskt om jag fick tvätta den. Undrar om jag har fått något skumt i huvudet som säger åt mig att göra saker...? Det var i alla fall kul att spruta och torka och allt sånt där. kan inte fatta att jag precis skrev det där, ännu mindre att det är sant....

Sen har jag legat i solen och läst bok "Vägen till Barra Creek" heter den, bra än så länge i alla fall.

Var med pappa och handlade kameraladdare till min kamera eftersom den vanliga är helt BORTA! Kunde därför inte ladda kamera innan Mallorca och inte ta så mycket bilder som jag  vill för den dog...men nu har jag en ny laddare så ska plåta järnet! :D

Snart kommer Piglet hit, vi ska leka ikväll, är taggad!

That's it. Towdlees!!!!


//Johanna (Duckie)

Onsdag på Mallorca! (börjar bli lite tjatigt nu va? :P)

Nu har vi kommit fram till näst sista dagen av min berättelse.

Dagen var inte särskilt märkvärdig, vi låg och schtekte på stranden typ hela dan, förutom när vi låg och schtekte vid poolen :)

Vem är vit? JAG ÄR VIT!!! :P


Bomben!!!! :D




Jag och bröder spelade lite fotboll och volleyboll på planen nära vårat rum (man bodde i typ små lägenheter)

Det var typ hela dagen, på kvällen åt vi på en kinaresturang som hade en jättegod buffé... jag åt jättemycket, speciellt av alla efterrätter! Hihi, som vanligt alltså, tjockisunge nummer 1 :)

Yummi, efterrätt... detta var bara EN av mina TRE tallrikar med efterrätt (a)


Olof är inte så dålig på att fika han heller. OBS, PEPPARKAKA PÅ HONOM!!!




Detta var min utstyrsel under kvällen, väldigt skönt måste jag säga, gillar klänningen :)

Efter maten gick vi en promenad vid stranden när solen gick ner, mysigt värre. Några Mallorca-pojkar visslade och skrek efter mig också.. dom sa massa konstiga saker på spanska som jag inte förstod, synd, annars hade jag kunnat svara något skojj :P

Vi hittade ett ställe där man fick typ klä ut sig i kläder med olika teman tex "The Victorian era", "Moulin rouge" och "Gangster". Sen blev man fotad och så, det var superkul, fick ha värsta klänningen på mig och mina bröder blev små gangterungar.


Litet smakprov på fotograferingen :)

Detta var onsdagen, only one day left :O

//Johanna (Duckie)


Tisdag på Mallorca!!! :D

Hej hopp igen!
Här kommer min tisdag på Mallorca i snabbversion! :P

Dagen började med strålande väder och en 20 minuters promenad till "gamla stan" i Alcudia. Där var det nämligen marknad!!! Jag köpte ett antal grejer, en ny väska, ett par byxor, två palestinasjalar, en tröja och lite annat smått och gott. Det bästa var ju att man kunde pruta ner priset en hel del, jag är tydligen ganska bra på det, fick ner priset från 12 euro till 5 på en grej! Kanske för att jag är så ung och vacker? Haha, nej, bara skojja :P

Sen blev det stranden efter lunch. Bad i saltvatten! Härligt härligt! Spelade lite volleyboll med Erik i vattnet så man blev jätteblöt och sen låg jag och glassade på stranden en hel del. Jag och bröderna hyrde också en trampbåt i 30 minuter, den hade en liten rutchkana på sig så man kunde åka ner i vattnet, det var skojj skojj!

Stranden med trampbåtar :)


Bror glassar på stranden. Han blir pepparkaka efter bara en dag och bränner sig aldrig! Det är ORÄTTVIST!!!


Jag på stranden, vackraste minen då (a) Haha, bjuder på den ;)


På kvällen upptäcker jag att jag bränt mig, vilket inte var någon alltför stor överaskning. Jag brukar ofta bränna mig på sommarn, speciellt i början...
Vi åt också på världens sämsta resturang! Det kostade fett mycket och man fick nästan ingen mat för pengarna, plus att servicen var jätteseg, fast de inte hade särskilt många kunder...dåligt!

Sen var det bara att gå tillbaka till hotellet och sova inför en ny dag :)

Tack och hej, leverpastej!


//Johanna (Duckie)



Måndag på Mallorca!

Blir väckt av bröder ca...9, jobbiogt värre då vi kom fram först elva till hotellet dagen innan, efter att några pund tog våran ena väska på flygplatsen!!!

Ingen sol..lite deprimerande måste jag säga, men vi bestämde oss för att göra en utflyckt till några grottor!
På vägen dit råkade jag gå in i en skoaffär och hitta mitt livs kärlek, lite klack och sen två formade band över foten, för bara 6Euro!!! De är typ 60 spänn! Självklart köpte jag dem, och har så gott som bott i dem hela veckan :)

Sen kom vi till själva grottorna, för er som sett filmen "Resan till jordens medelpunkt" så såg det ut ungefär så i grottorna där.. Ja, om ni fattar min fina förklaring. Det sägs faktiskt också att Jules Verne, författeren till boken fann sin insperation till den just i de grottorna på Mallorca, coolt asså!

Man fick inte ta kort med blixt i själva grottorna, så bilderna blev ju inte överdrivet bra.. Men klantig som jag är råkade jag såklart ta en bild med blixt..så den sura guiden vi hade blev ännu surare, och jag blev rädd för honom!
Sen upptäckte jag att det var grymt bra akustik i grottorna, så jag och pappa stannade kvar efter att alla gått iväg och jag testade och sjunga lite..värsta rushen jag fick av att göra det, synd att jag inte hade klassen med så vi kunde sjungit vackert där :(


Jag och mamma utanför grottorna :) Alla barn fick gratis keps när man betalade inträde :D


Såhära såg det ut i grottorna, coolt! Stalagmiter och stalagtiter överallt typ :)


Erkänn att det inte ser ut att vara på den här planeten, något som hör hemma i typ Star Wars eller något, tycker jag :O


När vi kom hem till hotellet igen gick vi och kollade i lite affärer, sånna där det finns typ allt i. Jag måste bara berätta det här! I en av butikerna fanns det en TRÄDILDO!!!! HAHAHA! Jag typ dog stort när jag såg den, den va lixom formad som en dildo och gjord i trä!!! Det var nästan så jag ville köpa den för att det var så absurt, men så blev det inte.

Det var måndagen det!
Towdiiloo!!!



//Johanna (Duckie)


Återkommen!

Vid klockan två inatt återvände jag hem till mitt lilla hus. Planet var typ en och en halv timme sent och jag dog på flygplatsen på Mallorca. Eftersom jag har haft det väldigt kul och har mycket att berätta, så tänkte jag att jag tar det en dag i taget, det blir alltså sammanlagt 4 inlägg, som jag kommer lägga upp någon gång under helgen (när jag fått över bilderna till datorn) innan jag åker till Barcelona med klassen. Barcelona ligger föresten bara 10 mil från Alcùdia där vi bodde på Mallorca, wow :P

Tydligen har min kära kompanjon svikit mig och inte skrivit något under min frånvaro! Jag hoppas att hon skärper sig till nästa vecka..

Som sagt bilr det inlägg och bilder från Mallorca så snart det går, annars var de inte så mycket mer.

Tjingeling!!! :D


//Johanna (Duckie)

Solong!

Snart drar jag med familjen till Mallorca i 5 underbara dagar! Vi kommer hem på torsdagkväll och då hoppas jag ha blivit lite brun och fin också :)
Är sjuuuuukt taggad inför våran lilla resa. Hoppas på många fina bilder också, några kommer nog upp här kanske på fredag eller så. Enligt vädersakerna ska det vara typ sol ALLA dagar! Låter väldigt skönt i mina öron, och sen när vi åker därifrån blir det regn istället, fett synd! Fast trevligt för oss ;P

Detta innebär att jag då inte kommer blogga något förrän tidigast på torsdag kväll, antagligen inte förrän på fredag, så jag hoppas att DU, Piglet, uppdaterar här så folk har något att läsa ;)

Men nu, Solong Sverige, Solong pollen, Hello MALLORCA!!!!


//Johanna (Duckie)

Let's celebrate!!!

Något seg dag i skolan, men jag blev av med teknikredovisning, teknikprov i rikteknik och nationella i No, lab-delen! Mycket avverkat idag alltså! Nu har jag två underbara veckor framför mig...utan skola!!! Låter det inte härligt? Jag är sjukt peppad!

Idag har jag dessutom uppvisat tydliga pollenallergi-symptom...igen. Inte bra! Meeen, de bästa kommer, på söndag åker jag ju till Mallorca, och då slipper jag alla jobbiga Sverige-pollen, superbra!!!

Så just nu sitter jag typ helt död i hjärnan, det rinner ur ögon och näsa och min hals är smärtsam... kan livet bli underbarare? (förstå min ironi!!!!!!)

Nu ska jag lägga mig i soffan och leka sjuk! Towdiiloo!

POLLEN IS THE ENEMY!!!




//Johanna (Duckie)

Skrämmande, jag?

Nej men tjingeliing! :D
Pigletti is back on track again för att skriva ett litet inläggish! Något speciellt som har hänt idag då?
Jao, hade friluftsdag idag ju! Det var faktiskt riktigt kuligt måste jag säga. Flera tog sig sommarens första dopp med alla kläder på när vi hade kanot-stafett! Några extremt smidiga  människor lyckades ju kantra den jäkla saken innan dem kommit ut på mer än en halvmeters djup..
Men måste säga att det var riktigt underhållande att se på.. mitt team lyckades riktigt bra enligt mig i alla fall och vi vann, yay! (:

Sedan skulle vi komma tillbaka till klockan tre men vi blev försenade en timme så var hemma vid kvart över fyra och då skulle jag ta en snabb dusch, byta om, sminka sig lite anständigt, poppa popcorn och plocka ihop allt man skulle ha med till discot...
Så va tvungen att skynda mig som satan för att komma i tid till förberedelserna klockan 17.00 men vart lite sen pga att jag inte insåg att popcornen va slut för ens alldeles för sent. Vi skulle ju poppa tre stycken två-liters påsar hemma och ta med..
Så kom femton min för sent, hehhe P:

Men discot blev väl lyckat antar jag, även om det inte var så många som kom så tjänade vi nog ganska bra. Stackars ungar måste varit vettskrämda för oss stora människor som hoppade omkring som dårar på dansgolvet för att uppmuntra dem betydligt yngre. Så nu sitter jag i alla fall här vid facebook samtidigt som man bloggar, men dessvärre blev det nog pluggandet till spanska prov nästa vecka som gäller, verkligen inte kul alltså D:

Hejsan hoppsan på er igen!

Tillbaka igen

Nu är jag här igen! Och jag har nästan inte gjort en enda vettig sak sedan jag skrev sist, var på piano typ :)

Nog om det, det jag tänkte skriva om var.... SMURFARNA!!!
Jag förstår såå inte varför det inte går på tv längre! Det är deprimerande, när jag var liten var jag värsta smurf-fanet! Jag kunde typ vad alla hette och var helt besatt (lite läskigt, jag vet, men ändå!)
Se bara på dessa söta små varelser!


Vart har de tagit vägen?
Är det ingen som bryr sig om blå små figurer me vita kläder längre?
Kommer vi någonsin få reda på vilken färg en smurf blir om man stryper den?
Alla dessa obesvarade frågor, som bara väntar på att få sitt svar, kommer dem få det?

Jag vet inte, och kanske kommer jag aldrig få veta det, bara för att någon eller några har slängt alla smurfmanus i papperskorgen!!!!



Watch out for the evil GARGAMEL!!!!



//Johanna

Towdlees

Halloj alla fina små folk :)
Som min käre kollega redan berättat, inträffade ett missöde och hon RADERADE VÅRAN BLOGG!!!! Men, det är väl sånt som händer....eller?
Hur som helst. Igår hade jag och min klass sista musikcafét tillsammans, skönt men ändå lite sorgligt. Jag sjöng bland annat Mössens arbetssång, ni vet den från askungen, och alla vi som framförde den var såklart utklädda till små möss! Tyvärr har jag varken någon fin film på oss eller ens en liten bild, ska försöka jaga det till ett senare tillfälle och lägga upp här när ni minst anar det!

Idag gick min tandställning sönder :( men jag fick gå dit och laga den direkt typ, tråden hade typ lossnat och stack mig i kinden, det gjorde ont... Men inte längre! Och de är ju bra.

Onödig info, min bror titta precis ut genom fönstret och såg att jag satt här ute i solen utan tröja, oh no! Så han skrek: Johanna har bara BH!!!!! Och genast kom tre till ansikten upp i fönstret. Så nu har en av olofs kompisar och en av Eriks kompisar sett mig utan tröja, jag tycker synd om mina bröder, de blir generade så lätt :P


Det var allt jag hade att dela med mig av för stunden :)
Vi höres!!!

//Johanna

Bloggen är tillbaka!!

BER SÅ HIMLA MYCKET OM URSÄKT!!!
Dum som man är lyckades man ta bort bloggen och inte notera det för ens kära lilla Duckie gjorde det.. FÖRLÅT! Men den är tillbaka igen, ska börja på designen snaaart men så länge får den här rosa gratis-varianten duga fint^^

Kollade precis på "the good wife" med mamma och nu på nyheterna.. blev suger på te. Ska nog ta lite chai-te. Så snackade jag med en snubbe ifrån bangladesh på facebook och han bad mig att be för honom... wierd asså xD
Mycket olika människor man kommer i kontakt med när man sitter där. För inte tänker dem jäkla italienarna som har addat mig ge sig heller?!
Fyra stycken är dem nu.. och dem kan inte ens engelska D:

Men nu ska jag nog ta lite te.. blev verkligen jätte sugen! Sedan ska jag skriva på min ergonomi-uppgift och läsa lite ur engelskaboken så är jag färdig med kvällens läxor! :DD

bye bye, och förlåt än en gång! O:
/Piglet

RSS 2.0