Dagens outfit

Eftersom alla stora bloggare typ alltid har en dagens outfit så tänkte jag också börja med det. KUL VA?!
Så får ni se hur otroligt vacker jag är dag efter dag och vilka heta kläder jag har på mig (speciellt när jag är hemma och har myskläder?)

Haha, nej, jag bara skojja, jag ska inte börja med dagens outfit, det skulle bli för jobbigt att göra det varje dag, idag är en engångsgrej, typ :)

Så här vacker var jag idag då, ser lite störd ut på bilden.. (a)


Och innehållet i denna bild är:
-Johanna....?
- Leggings från NewYorker
- Vitt linne från newbody! :D
- Blå skjorta från...mammas garderob, som jag fått av henne då hon aldrig använder.

(Man brukar inte skriva vad man har för underkläder i sånna här va? För i så fall är jag körd för de tänker jag ju såååå INTE göra)


//Johanna (Duckie)

Harry Potter and the Deathly Hallows

Såg precis traildern för HP 7 på youtube. Den ska ju komma i två delar för att det...är för långt för att göra bara en film? Jag vet inte, men tror att det är typ så. Sista filmenär det nu, första kom ju när jag var 7 år, så man har ju väntat ett tag på sista. 9år sisådär. Eller kanske inte, jag kommer ihåg att jag var som besatt av första boken och läste ut den snabbt som attan då ingen av mina föräldrar ville läsa den för mig, sen såg jag filmen med pappa på bio och efter det var jag helt i extas!

Jag har läst alla böcker och sett alla filmer, vissa av böckerna läste jag på engelska, när jag var lite större såklart, men jag måste erkänna att jag tycker att dom spårar ur lite, vilket är synd. Det händer lite för mycket, så i alla fall jag blir förvirrad. Men det är fortfarande en riktigt bra story, med en handling som knyts ihop i slutet. Hoppas bara att dom lyckas knyta ihop allt i filmen (filmerna) också!

Den första delen kommer i november i år, den andra i Juli nästa år, hade tänkt gå och se på dom då ^^

Här är trailern, för er som är för lata för att gå in på youtube och se den




//Johanna (Duckie)

Kissemissar

Lite bilder på mina sötnosar, dom växer snabbt ^^





Erkänn att dom är stört söta och underbart bedårande! :)



//Johanna (Duckie)

Eclipse dåå

Halloj, snart ska jag iväg och se på Eclipse med Daniella och Linnéa. Den har ju preimiär idag, men jag går ju inte på första föreställningen, men ändå. Hoppas att filmen är bra, annars blir jag ledsen..




Om vi har tur har vi snart nya familjer till alla våra kattungar! Sjukt glad, men lite ledsen att vi måste säga hejdå om 6 veckor typ... :( Fast dom kommer typ bara till familjer som vi känner så då kanske man kan komma och träffa dom ändå. När dom blivit lite större? Hoppas alltså!

Nu ska jag duscha, måste gå hemifrån om en halvtimme! WIII!!!

Bye bye!

//Johanna (Duckie)

Bland djur och stockholmare

Nu händer det mycket alltså! Sov som sagt hos Julia igår, trevligt värre då! Sen åkte vi in till skansen tidigt imorse och paxade platser. Vi gick runt massa på skansen och tittade på dom fina djuren. Hära är lite bilder på alla sötnosar!

Kanin med tomteskägg!!! :O


Söta bebisankor!!! :D


Men...är det inte Piglet?


TÄNK GÅS!!!!!



Men, vad är detta för djur? :O

Allsång såklart, vi var 4 övertaggade flickor. Superhärlig dag med massa sol, skratt och..vatten!

Jag och Linnéa ska gå fler gånger på allsången i sommar har vi bestämt, skojjigt värre!

Nu sitter jag och tittar i en klädkatalog från Ellos som vi fick hem idag, vi får se om jag kanske kan tigga till mig lite nya kläder av mamma..:)

Föresten, jag har börjat skriva en låt, ganska enkel, men den är ju inte klar... Började för ett tag sen men har inte orkat ta tag i den, men nu när det är sommar så har jag ju massa tid (inte!) att göra klar den på.

För er som inte visste det så ska jag och mammi på kryssning i helgen! KUL! Vi ska boka nu, så tjingeling!!!

Tack flickor för underbar dag!! :) <33

//Johanna (Duckie)

Walking in Stockholm!

Halloj! Idag har jag haft en superduper-underbar dag med Julia i stan. Har inte träffat henne sen påsklovet då hon vanligvis bor långt borta nere i småland!!! :'(
Vi har nog gått runt i hela Stockholm idag, drottninggatan, gallerian, kungsan, längst vattnet till djurgårn, till grönan, båten över till slussen, gamla stan och tillbaka till drottninggatan och till centralen. Vi har varit i ett antal affärer och jag har varit duktig och inte köpt alltför mycket, en fin hatt (som jag velat ha sen typ i höstas), en skjorta och en t-shirt som de står stockholm på! :D

Så fort vår kylväska kommer tillbaka hem ska jag bege mig hem till Julia och sova där. Imorn ska vi in till skansen, då ska också Linnéa och Daniella med. Vi ska vara där och leka hela dagen och sen blir det Allsång på Skansen på kvällen :) Är taggad!


Hihi, passande till rubriken dåe :P



//Johanna (Duckie)

1 år

Mycket har hänt och förändrats i mitt liv på ett år. Det är egentligen otroligt hur fort det går. För ett år sedan konfirmerade jag mig på Vässarö, ön jag nu precis kommit hem från efter en härlig midsommar. För ett år sedan var jag osäker i mig själv efter ett år av jobbiga upplevelser. Jag visste inte vem jag var eller vad som förväntades av mig. För ett år sedan hade jag ingen katt. För ett år sedan levde min mormor. För ett år sedan var jag en flicka på 15 år som skulle börja nian.

(ca1 år sen, på konfen
)


Allt detta har förändrats. Jag är inte längre på Vässarö, jag är ingen konfirmand. Jag sitter hemma och är en vanlig flicka. Jag har hittat mig själv, tillbaka till min personlighet, och jag trivs med den efter ett år av kamp. Jag är samma person men med en ny sida. Jag har 6 katter hemma, fem ungar och en vuxen, som jag älskar. Mormor finns inte längre och jag sörjer fortfarande, då jag nästan inte tillåtit mig själv känna sorg, i rädsla för att förlora min nya person.

Nu är jag 16 år och ska börja i gymnasiet till hösten. Jag är glad och nöjd med mig själv. Jag älskar att umgås med mina vänner. Jag älskar mitt liv, och mer och mer börjar jag se varför allting händer och också se på allt mer positivt.

(Nu, idag, hemma i soffan)


Konfirmationen på Vässarö var det som ändrade på mig, på mig som person. Utan den hade jag aldrig varit den jag är nu. Den sista dagen lovade jag mig själv en sak: "nästa år, då ska jag vara en annan person. Någon som ser på livet med ett leende."

Jag tycker att jag har lyckats. Tack alla ni som har hjälpt mig, jag tror ni själva vet vilka ni är.

//Johanna (Duckie)



Jag gillar inte sommaren.

Förlåt förlåt, men mitt namn är inte plåt.
Sorry för att jag inte har skrivit på så länge, tiden har helt enkelt sprungit iväg alldeles för mycket nu för tiden så har inte hunnit. Det låter jätte dumt med tanke på att man har sommarlov, jag vet, men har verkligen inte haft tid. Det skulle underlättat om jag kunde skriva via mobilen, men nu är det inte så.
Sitter inne för det mesta och är bara ute korta perioder nu för tiden eftersom min gräspollen allergi håller på att ta kål på mig. Ögonen rinner, svullnar och kliar, jag blir super täppt i näsan samtidigt som den rinner, halsen kliar och vid kraftiga reaktioner har den ven börjat svullna så jag har haft problem med andningen..
Det är verkligen inte en trevlig upplevelse så därför håller jag mig mestadels inne. Och det hjälper ju inte heller om jag ska bli naturligt brun..
De otroligt varma vindstilla dagarna är absolut värst. Och nu när man sitter i Skåne hemma hos farmor blir det inte bättre när alla dagar verkar vara sådana dagar. Regn är heligt, då kan man vara ute och känna sig någorlunda normal. Men kan inte säga att det har blivit mycket sådant heller.
Knarkar mina mediciner som en tok men allergin och medicinerna medför vissa biverkningar - jag snarkar (vilket är extremt pinsamt), nyser jätte mycket, är konstant trött och ser ut som om jag inte sovit på flera dagar.
USCH!
Fast jag är otroligt förtjust i jordgubbar osch sådant. Dock förtäras dem allt oftare inomhus.. JAG HATAR DET HÄR! Det blir bara värre och värre, nu kan jag inte äta äpplen, päron osv heller! Det kliar i halsen så jag håller på att bli tokig! Jag vill vara ute som alla andra och vara normal.
Jag ska göra en egen låt, en baserad på bara massa svordommar. Det skulle vara kul, på något sätt.
Men nu ska jag dra ut och utmana ödet, för jag fick verkligen lust att spela tennis typ. Såg mina kära systrar utanför fönstret. Hoppas jag inte dör, i övermorgon är det ju midsommar..

Tjingeliiing!<3

PS! Här kommer massor av mysbilder ifrån konfa. Det är över ett sår sedan nu. Saknar!





4 weeks of joy and happines, that's what I will remember


Hinner en kortis då.. :P

Vi skulle tydligen inte åka hemifrån förrän vid 2. Ska fira en familjekompis som fyller 50 idag! Sen är det bara hem och hämta alla saker och sen åker jag till ön!!! Är så sjukt taggad så jag håller på att sprängas! Hoppas vädret håller sig såhär så kommer det att bli ännu bättre. Vässarö är mitt hem, efter konfirmationen där, oförglömligt.

Här är en hetingbild från sist på ön, höstlovet, jag och Anna som gräver i leran! :P




//Johanna (Duckie)

Hejsvejs för nu då!

Ja, nu är de så att det här nog blir sista inlägget till på sönda. Ska ut till Vässarö imorn! Och då kommer jag nog varken ha tid, möjlighet eller så mycket lust att blogga. Det kommer vara massa annat i farten och jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt med mina underbara vänner som jag tyvärr inte träffar så ofta som jag borde. Men i alla fall, imorn bär det av, midsommar och förhoppningsvis härligt väder. Jag håller på att packa nu, eller ja, är färdig förutom några småsaker som jag tar och packar ner imorn.

Jag kommer också att hamna i den sk "vässaröbubblan" Dvs, att man är ganska off från omvärlden. Kommer antagligen inte ha mobilen med mig så jättemycket, eller så kommer den vara avstängd. Det är ganska skönt faktiskt, men lite jobbigt ibland ;)

Haha, ja okej, nu ska jag nog ägna mig åt lite viktigare saker än att sitta här och uggla. Vi ses på sönda!! (Eller måndag om jag är för trött på sönda.. )



Bara för att jag har svart nagellack!!! :P


//Johanna (Duckie)

Hallelujah!

Nu är jag glad! Jag och Bea tog med oss Olof och lekte på nälsta. Sjukt kul att träffas igen även om det bara gått typ 1½ vecka sen sist. Men när man är van att ses i skolan varje vardag så blir det ju ganska lång tid tycker jag... Nu blir det slappa ikväll, kanske börja packa lite till ön, så jag slipper göra allt imorn, eller så får jag göra det. Spelar ingen roll riktigt nu när man har typ hur mycket tid som helst att göra sig av med.

Föresten så köpte Olof ett tv-spel i Kista förra veckan, Dragonball Z. Man typ slåss med konstiga gubbar, ganska segt egentligen, men jag har typ fastnat lite... så nu sitter jag och Erik och nördar lite de spelet, vi är fett grymma! :d


Vi har precis besegrat "Frieza". Stolta och heta! SCORE!!!!




//Johanna (Duckie)

I can feel the pain!

Har precis varit hos käftis och spänt tandställningen....jippie! Så nu har jag smärta i min lilla mun. Inte skönt! Och, självklart så glömde jag fråga hur lång tid det är kvar med allt detta skrot i munnen. Inte roligt, så nu är jag på lite dåligt humör.

Men, det finns chokladbollar kvar från när jag och Erik bakade dom igår, så kanske ska ta en sån och pigga upp mig med ^^
Detta är våran smet....det ser lite, skumt ut, right?


Idag är det ju bra väder, så det blir nälstabadet hoppas jag. Bea ska komma hit och leka med katterna och mig, så då hoppas jag få åka och bada också! Tihi :P

Jag vill bita i något! Det gör oooooooont!!!! :'(

//Johanna (Duckie)

Bror och jag

Vi är hetast ever!

Oh, whats that? A flying....pig?!


Nu ska vi leka! :D

//Johanna (Duckie)

Otur...?

Men tjenare! Nu är jag här igen. De var ju inte så mycket sol idag så är lite ledsen för det, men sov ändå till halv ett eller något så de kanske var lika bra. Imorse kände jag för första gången på riktigt länge att Gud hatade mig.
Anledningar:
1. Min tandställning är trasig IGEN!
2. Jag kunde INTE komma in och laga den.
3. Det gjorde mycket ont!
4. Min mobil var mystiskt försvunnen.
5. Den var på ljudlös OCH viberationslös.
6. Jag hittade den först efter frukost (14.30) i tvättkorgen!
7. Jag har fått jobbig hosta.
8. Jag hade ont i huvet
9. Chokladen var trasig...

Men sen! Så åkte jag med Linnea till Kista och livet blev underbart igen! ^^

Skulle träna med bror min, men det blev inte så mycket, började hosta massa när det blev jobbigt, så fick leka coach till honom istället. Och jag som har sån sjuk träningsabstinens!!! :'(

Får se till att bli frisk över helgen ute på ön (haha, som om?) istället.




//Johanna (Duckie)


Shoppsing!

Idag åkte jag in till stan me sötnosarna Alice och Linnea, superskojj verkligen. Jag köpte något på typ varje affär..opsi, men det var faktiskt Rea så lite kan man unna sig! Vi satt och glassade i solen också med varsin glass från donken, coolingar alltså! Glad och med fem påsar innehållande (och en med nagellack) begav vi oss hem till Agge, åt lite och solade. Spelade lite Cluedo också, Linnea vann, den lilla skurken.
Det blev lite olika fina kläder för min del, tjocktröja, bh, skjorta och typ tunika från HM, ett gulligt linne från Bikbok och lite nagellack, ljusgrönt och ljusrosa. Alltihop för endast ca.400 kr, vilket kap alltså!

Är hemma nu igen och ikväll blir det nog dega framför tv. Imorn ska jag sola! Om de är bra väder. Annars ska jag nog vara duktig och hjälpa mamma lite i trädgården, om jag vaknar dvs.

Inga bilder idag, wopsi!

Bye!

//Johanna (Duckie)

Grattis I suppose :)

Det är sjukt mycket uppståndelse så varför inte lite mer? Nu är det då dags för vår käre kung att stiga ur vägen för sin dotter och mannen från folket, nu är dom ju gifta och allt. Kollade faktiskt på hela kyrkan på tv. Måste säga...fina klänningar på folk där!!! Hon i grönt (för er som såg) stack verkligen ut, fett cool tant asså!
Men är lite besviken på deras "kyss" som bara var ett snabbt nudd på varandras läppar, inte ens en långtradare? Illa, illa...
Nu är väl uppståndelsen över hoppas jag, mamma följer ju hela grejen fett intresserad, själv tycker jag, visst kul att dom gifter sig. Men hallå? All media behöver inte ägna sig helt och fullt åt det? Herregud...
Men grattis grattis i alla fall prinsessan Victoria och prins Daniel. (dom har inge efternamn, fett skumt...)



Åkte i alla fall in till stan, vid slottet tom, fast för att se på opera, och inte på när dom stod på balkongen. Var och såg "Tosca", ganska bra faktiskt, fast har lyckats dra på mig en jobbig hosta, som dom i raden framför störde sig vääääldigt på. Dom sa faktiskt åt mig i pausen "Kan ni försöka vara lite tysta under föreställningen?" bara för det hostade jag lite extra mycket och högt när det väl började igen. Jag vet, typisk jobbig unge, men vadå, om dom är gnälliga tanter kan jag vara jobbig unge!!!

Men jag gillar ju faktisikt att göra mig fin, när jag har tid. Och jag gör det inte för ofta för då blir det ju ingen skillnad till vardags och om man anstränger sig.. Idag gjorde jag mig då lite fin när vi skulle iväg på opera, som är lite snobbigt, och såhär tjusig blev jag. Fast har lite död min...kan inte hjälpas :P



//Johanna (Duckie)



Ibland vill jag bara slå någon!

Så är det. När vissa förväntar sig att man förlåter allting, att man glömmer det som varit. Att man låtsas vara bästa kompisen när det egentligen inte är så. Då vill jag slå någon. Passa er alla i min närhet!!!!

Btw, har ni sett min Katt-egoja? Som en pappegoja fast en katt ;)



//Johanna (Duckie)

Brumbrum!!!

Halloj, är tillbaka från badet och har tvättat och lite så, ibland måste man ju faktiskt... Har tagit hand om mina kattbebisar också, dom springer omkring heeela tiden nu. Så det är en massa jobb med att få dom rumsrena, men det går framåt redan nu måste jag säga.

Nu är det mat snart, och sen blir det...övningsköra!!! WII!!! Är sjukt taggad måste jag säga, frågan är hur bra det kommer gå. Har ju kört lite tidigare, men det gills inte tycker jag, för det var bara typ backa ut bilen, eller köra 2 km på en liten väg och få motorstopp minst 10 ggr.

Så nu kommer alltså den officiella starten av min övningskörning! Och eftersom jag är hemma en hel del i sommar...lär det bli en del körande faktiskt, jippie för mig!!! :D


//Johanna (Duckie)


Hallojsan!

Tjenare, nu har jag ju inte varit hemma på två dagar, så det har varit lite svårt att blogga då.

I tisdags var jag och mamma på skogskyrkogården och bestämde gravplats till mormor, äntligen liksom. Det var ett jättefint ställe med björkar och solen som lyste där och så. Ska ta kort på den efter gravsättningen. Är glad att det är gjort i alla fall.

På eftermiddagen åkte jag till Timsi och lekte med honom. Vi kollade på massa filmer och jag sov där också. Igår åkte vi till ängsjö och solade, vi åkte med hans moppe! Tihi, det var skojjskojj!
Sen på kvällen kom; Julia, Linnea, Oskar och Klas också, sjukt mys grillkväll. Och vi tjejer ÄGDE UT killarna på Kubb! Vi var sååå bäst, No one can beat us! Okej, jo kanske, men inte om dom är dåliga..

Har kommit hem nu efter en natt med inte alltför mycket sömn (Damn you, myggor!!!) precis ätit lunch.
Nu ska jag och bror åka till Nälstabadet och bada!!!! :D


Jag och Timsi i solen :D


Vem är coolingen på Moppe? Nämen?! De är ju jag!!! :D


//Johanna (Duckie)

Wiii! :D

Nu är jag glad! Trots att jag fortfarande saknar klassen, och är depp för att det inte längre är min klass så har jag återigen fått ett härligt glädjerus.

Anledningar till min glädje:

- Jag ska snart in till stan.
- Där ska jag träffa underbara konf-människor!
- Angelica har precis varit här.
- Hon kanske vill ha en av mina kattungar!!!
- Jag ska göra om i mitt rum
- Mamma och pappa kommer nog betala det mesta.


Typ såhär känner jag mig nu!!! :D Btw, älska djupet i sången alltså!


P.S. Piglet, är du på att göra en egen video me dans till denna låt?? :D


//Johanna (Duckie)

Lovely!

God morgon!!! Har varit vaken i nästan en timme nu, så för mig är det fortfarande morgon faktiskt! Nu på förmiddagen ska det väl inte hända så mycket, jag kommer väl kolla på tv och så antar jag, sen vid 2 kommer Angelica och ska titta på kattungar för dom kanske vill ha en!!! :D

Efter det blir det picnic i Humlan me konf, typ som i fredags, men hoppas att de kommer fler folk idag ^^
Sen hade jag tänkt börja rensa i min garderob när jag kommer hem, vi får se hur det blir me de...

Tror att jag ska hoppa in i duschen nu faktiskt :)

Tjingeling!

//Johanna (Duckie)

Fönstershopping

Helluw! Pica sov hos mig till idag så vi drog till Kista för att hon skulle köpa böcker, men så blev det att vi sprang mellan massa kläd- och skoaffärer och provade. Jag blev typ kär i massa grejer! Synd bara att jag typ inte hade några pengar /':
Här är bara lite av det jag hittade och typ nästan övervägde att stjäla för att jag så gärna ville ha dem P:



Jag bara älskar att shoppa, så för min del är det lite som tortyr att fönstershoppa.. speciellt när man inte har pengar.. *snyftar*

Blev inte så mycket skrivande idag, pallar inte så mycket idag faktiskt.
Ska snart dra hem så kommer Max till mig, see yaa darlings! ;D

PS! Så länge kan ni knarka den här låten, för det har jag gjort och jag måste erkänna att den är jätte bra <.<

Ny klänning ^^

On request är jga tvungen att lägga upp bild på den söta jeansklänningen jag köpte idag.

Jo, jag vet att bilden är sjukt het på mig.. men ja, så blir de ibland.. :D



//Johanna (Duckie)

Katterna nu då :)

Med insperation från förra inlägget, "tänk gås" har jag filmat mina små kattungar när dom går just som gåsar, eftersom dom inte har så bra kontroll på alla ben.. :)
Någon som vill köpa en katt?? ^^




//Johanna (Duckie)

Tänk gås!

Halloj!
Nu sitter jag här igen, ja, andra dagen på sommarlovet och jag sover såklart bort halva dagen. Men nu är jag vaken, har ätit frukost också! Jag ska kanske iväg typ vid tre och hälsa på min barndomsvän Linnea, som fyller 17 idag! Sen blir det hem och chilla igen, tänkte lägga upp en liten video på min kattungar med, dom har blivit stora nu och gör små upptäcksfärder utanför lådan som dom bor i. Riktigt gulligt, fast dom går som i Aristocats, ni vet när de är två gåsar som säger: "Tänk gås!" sen kommer en liten truddilutt

Men titta, jag hittade!!! På ungefär 6 min kommer dom chramiga gåsarna. Sedan på..7 min  kommer..TÄNK GÅS!

Omg vad jag älskar den här filmen, den är sååå underbar! :D



//Johanna (Duckie)

En bal att minnas

För er som inte visste det var det bal för alla nior i min skola i tordags. Eller nej, min gamla skola blir det ju, jag är inte längre elev där. Alla var jättefina, verkligen! Det var så man blev glad i hela kroppen bara av att se alla så vackra.

3 "par" Jag och klas, Hillevi och Tim, Linnea och Oskar.

Först var det middag, trerätters tillochmed, blev förvånad över en sådan kvalitée på skolan måste jag säga :p
Sen blev det iväg till dansgolvet och parta loss i 2½ timmar innan 4 tjejer från klassen följde med mig hem för en sista natt tillsammans som Klasskompisar.


Jag med min kavaljer Klas :)


Charmiga på middagen!

Det var en oförglömmlig kväll verkligen, kommer minnas den länge!
Och nu råkar det faktiskt vara så att jag ska iväg på en liten konsert med just Klas!
Tjingeling på er!

P.S tack Daniella och Tim för bilderna, snodde dom av er från fb, hoppas det var okej... :S


//Johanna (Duckie)

Fast and short

Jag har haft rätt mycket för mig de senaste dagarna, men nu är det sommarlov. Idag var det skolavslutning...skönt, men samtidigt så sjukt sorligt, jag grät och grät och grät, det var nästan som konfen, inte riktigt (okej, inte ens i närheten) men det var mycket tårar alltså!!! Farväl till klassen och så, inte kul. Kommer ett inlägg om klassen imorn när jag är lite piggare och inte känner mig som en zombie.

Träffade faktiskt några konfisar i stan idag, det blir igen på månda. Sen åkte jag till Thea och fick mat. Haha, jag somnade på tuben på väg dit I will tell the dialog jag hade med mannen mittemot mig när vi åkte från centralen:
Jag:"Öhm, ursäkta, hur långt ska du åka?"
Han: "Till vällingby"
Jag: "Du skulle inte kunna väcka mig när vi kommer till brommaplan?"
Han: "Visst"
Jag: "Tack"
Sen...somna jag på fem sekunder med huvet mot fönstret. Han väckte mig faktiskt i tid också, duktig farbror ^^

Nu ska jag deppa lite mer över min förlorade klass och lägga mig framför tvn. Skriver imorn igen!
Den här låten.. med klassen alltså.. sista... börjar gråta efter typ en fras :'(



Towdlees!!!

//Johanna (Duckie)

IMORGON GÄLLER DET!

HEJ ALLIHOPA!
Oops.. Caps lock T__T"

Jag är jätte nervös och jätte flummig för tillfället, så ni får ursäkta! Ikväll ska jag tjocka och sova, mjaau :3
För man måste ha energi till imorgon.. KAN NI FATTA, 10 JÄVLA MIL?! Kommer jag orka?
KLART SOM FAN! :D

Nu kom jag inte på nå mer att skriva..! Tjingeliiing för stunden då (;

Puss darlings! Keep on reading! (:

Sådant flickor är gjorda för❤

Nej men tjingeling (:
Vart ska jag börja? Jag och Fannybanny sprang på fest igår och jag träffade massa roliga nya människor i hennes klass och skola. Vi hade askul och kvällen drog väl ut lite mer än vad vi väntade oss. Men sedan drog vi hem till henne i alla fall och jag ska duscha innan jag börjar dra mig hemåt för att.. (wohho..) städa /:
Mitt rum har inte blivit ordentligt städat på ett bra tag och nu när det är bestämt att jag ska byta med lillasyster min och ska få göra en total makeover måste det bli så P:
Ser inte fram emot det måste jag säga.. men jajja!

Får låna minstingens stereo och spela nya skivan jag köpte för ett tag sedan.. hahha P:
Det va ett tag sedan man verkligen gick och köpte en cd-skiva, eller hur?

Jajja men nu måste jag nog draa! Under tiden får ni njuta av den här super mysiga låten! :D

Grumt!

Idag var det dansträning i skolan, vi körde vals, foxtrot och bugg. Det är faktiskt ganska kul om man dansar med en duktig kille, som kan hålla takten också... Okej, inte hacka på dom dåliga nu.

Efter skolan blev det då hem till Linnea för att testa och bestämma våra frisyrer till balen på torsdag. Så nu är det bestämt!!! Sjukt glad att det är färdigt. Ni får se den när bilder från balen kommer upp, nån gång.

Och... jag har precis fått muffins, kaka och bulle. Riktigt svullofika! Bara så ni vet :)



Jag vet att jag är världens hetaste unge x)


//Johanna (Duckie)

Landstället = Myggbett

Tjena moss!
I helgen när vi åkte till landet insåg jag att jag inte kunde blogga via mobilen vilket definitivt var en stor besvikelse, även om det finns hudratals andra helt super duperiga saker med den så klart. Men ändå, det skulle lixom varit asballt så jag kunde uppdatera och inte bara låta jobbet och pressen ligga på kära Duckie ;D
Lillasyster min fyllde nio i lördags så det firades på landet tillsammans med en stor släktträff^^
Hon fick en mobil den lilla saken! Lixom jag fick min första när jag gick i femman? Men och andra sidan har jag hittat en ny hobby, nämligen att "esemesa" med henne. Så gullig!
Amanda, andra syrran, fick också en ny touch-mobil.. Kommer inte ihåg vad den heter, men den är vit och har en turkos baksida P:
Och btw, på landet fick jag jäätte många myggbett på mina fötter, inte okej alltså! D:

Igår, definerar; för bara några timmar sedan, klippte jag upp håret för att jag skulle kunna ha hårförlängning, men det blev helt cepe så får ha bara det korta håret^^
JAG SKA VA KONFRANSIE!!! *dör*
Fick veta det efter skolan igår, tisdag, och jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska säga.. dessutom kommer jag ha jätte höga klackskor, tänk om jag tar ett snedsteg och trillar av scenen??!
Hoppas inte det..

Sorry för ett mobbat inlägg, men nu ska jag pussa farväl av er och Mikkis för att sedan sova lite inför 'dagen' P:

Puss och kram darlings! :D

Stora problem!

Okej, det här är lite töntigt, men jag är töntig, så det är lugnt!

Mitt största problem för tillfället (eller i alla fall det som jag tänker mest på) är hur jag ska ha mitt hår på torsdag när det är bal?!!

Jag menar visst, kanske locka och sätta upp lite enkelt, men det känns som alla kommer ha så typ.. Och då känns det lite noobigt. Så funderar på att bara sätta upp några hårspännen i luggen, kanske någon fläta här och där och le och se glad ut?

Om någon har några fina förslag som är inte alltför svåra, men helst en aning kreativa, kommentera!!!!!

HJÄLP MIG!!!!

//Johanna (Duckie)

Lite trött

Blev inte så länge med Moa, hon skulle iväg. Sadface!

Nu har jag ätit lite, och fått en mumsig bakelse med en svensk flagga i!

Men imorn är det då skola igen, vi ska ha Cabaret, att man typ får uppträda om man vill, och sen kommer alla klasser och tittar. Jag ska köra Hero of War tillsammans med Oskar, har kommit på en vacker liten stämma. Sen ska hela klassen köra våran klasslåt I wish I was a punkrocker, som vi körde på sommarkonserten också. Juste jag har ju inte lagt upp nån bild på hur jag såg ut när jag var presentatör, kan väl göra de nu när jag kommer ihåg det :)

Här är min fina presentatörs-stil, peace out!

Jag och mammas faster efter konserten :)

Nu sitter jag och äter en mumsig godisrem. Det börjar kännas att jag sprang ganska bra idag, min kropp vill inte riktigt hänga med. Ska nog sova snart, tidigt idag så jag orkar leva imorn också.
Så, vi ses!!! :)



Jag vill såååå bli av med min tandställning, hoppas jag får bort den innan gymnasiet.. Ska till tandläkaren om två veckor, då ska jag fråga hur länge den ska hänga med, vi hoppas på kort tid!


//Johanna (Duckie)

Hurtigt värre :P

Ja, då har ännu en dag passerat, nästan i alla fall. Vaknade upp hos Agge efter en härlig kväll igår med henne och Linnea, pizza, godis och film, supermys!

Min pappa kom och hämtade mig och snabbt hem, byta om, äta och sen in till stadion. Idag var det nämligen stockholm minimaraton. Först stog jag och hejade på Olof som var duktig pojke och sprang snabbt på upploppet när han fick lite skrik och klapp efter sig. Sen var det ju då min tur att springa. 4 km, längre än Olof sprungit.

Sagt och gjort, jag stod där i starten med en ganska liten klump andra tonåringar. Och iväg, det gick ganska bra faktiskt, tills det var ca 500m kvar, då jag insåg att jag kämpat lite för hårt och.. ja, var tvungen att stanna och typ spy, inte så fräscht! Men det tyder i alla fall på att jag kämpat bra :) Haha, alltid se allt positivt. Så jag spurtade den sista biten efter missödet och kom i mål på ca 20.20 min. Sen kollapsade jag efter mållinjen och låg där några minuter, men ändå.



Typ såhär vacker var jag efter loppet :P

Nu är jag hemma, har duschat och känner mig lite fräschare faktiskt. Snart kommer Moa och vi ska leka :)

Hejdå!!!

//Johanna (Duckie)

Godmorgon världen!

HEJ!!! Solen skiner, jag är vaken och idag är en underbar dag! Mitt glädjerus från igår är inte över än. Om någon timme kommer Agge hit! Sen ska vi åka till Linnea, hon vill att jag ska färga hennes hår :P
Sen får vi se vad som händer, något kul hoppas jag såklart! Ikväll blir det sova hos Agge också, sjukt mys! Saknar henne när vi inte träffas på massa tid, men det har blivit allt oftare den här terminen. Tummen upp för det alltså!!!! :D

Nu ska jag nog ta och fräsha till mig med lite dusch och så innan min lilla gäst kommer :)

Towdiiloo!


//Johanna (Duckie)

Bio :)

Har nu kommit hem från bion. Den var faktiskt förvånandsvärt bra. Tvåor brukar alltid bli jättedåliga, men den här var faktiskt okej!

Ironman 2 får 7 av 10 från mig, den hade ju faktiskt sina brister också ;)
Men det var inte direkt som att kasta pengar i sjön, den var nästan värd alla pengar, men bara nästan :P

En aning förutsägbar handling, men det är ju oundvikligt i filmer och böcker tyvärr. Fast det fanns en hel del humor i den, haha, ska jag säga som skrattar åt typ allt, men jaja :)




//Johanna (Duckie)

The beautiful feeling of happiness

Är sjukt glad! Idag hade vi sista provet, fattarna ni?! SISTA PROVET I GRUNDSKOLAN!!! Det var i fysik, isbjörnens bok kan kasta sig i väggen, I don't need it anymore!


Nu ska jag räkna upp några saker som gör mig glad just nu:

Det är bra väder, solen lyser och det är varmt ute.
Idag hade vi sovmorgon.
Jag har världens bästa vänner.
Snart ska jag på bio med Olof och pappa.
Vi ska se ironman 2.
Imorn ska jag träffa Linnea och färga hennes hår.
Imorn ska jag träffa Agge och leka med henne.
På söndag är det nationaldag
På Nationaldagen får man fika.
På söndag ska jag tydligen springa minimaraton
På söndag kommer Anna Hårspänne (tihi!) till Spånga.
Jag ska träffa Anna och hon ska va me mig och Carro
Jag har fått nya kläder, två par byxor och en bikini.
Mina kattungar blir bara sötare för var dag som går.
Jag kommer vara hemma med min kattungar mycket i sommar.
Jag har redan bokat in...6 roliga saker jag ska göra i sommar!

Där har ni det jag kommer på just nu.. Hihi, att vara lycklig måste vara det bästa som finns!!! :)



Happy face! Med stekarglasögonen på ofc!!! ^^



//Johanna (Duckie)

Sjukt nöjd!

Hejjsan allihopa!
Vet ni vad? Jag är så himla glad för tillfället! Fick en ny asläcker mobil! Sony Ericsson XPERIA X10 mini!
Jag är så himla nöjd! Sms:ade med pappa på en rast idag och frågade lite nogrannare när det skulle bli att vi köpte mobilen och att jag nog inte ville ha pron i alla fall. Och gissa vad han sa?!
-Vi åker direkt när jag kommit hem ifrån jobbet!
Det var nog de allra bästa han sagt på riktigt länge! Så har suttit och avgudat den typ större delen av kvällen och anpassat den efter mina behov och så vidare.. Dessutom satt jag och snackade med Alexander på msn nu alldeles precis och vi har kommit fram till att den ska heta X-BERT! :DDD
Dålig humor som man har så skulle det ju vara askul och bara komma fram till mina kompisar och säga:
Jag: "Vet ni vaad? Jag har blivit kär!!"
Vännerna: "Berätta!!"
Jag: "Han är asläcker, lyssnar alltid på vad jag säger och är lätt att förstå sig på om man har en manual"
Vännerna: "WOW! Vad heter han då??"
Jag: "... X-BERT!!!"
Vännerna: * -.-" *


Jaa jag vet, har super dålig humor, men kan inte hjälpa det! Nu heter han X-Bert i alla fall och jag är nog allt lite kär i honom ;D

En liten bild med den asläckra kameran! Enjoy! (:



/Piglet

Awsome!

Härlig dag idag. Tre lektioner, först no, sen bild, och sist franska där vi kolla på film. Otroligt chill!!!

Så jag, Linnea, Julia, Hillevi, Daniella, Oskar och Tim hade Picnic!!! Vid en fin liten strand. Det var supermys verkligen, med skönt väder också! :P

Kom hem i typ, inte så länge och sen blev det iväg och paddla kanot med småscouterna, lite korv och mumsig dricka fick man också!

Snart är det lov, och jag längtar!!! Har redan bokat in massa saker som jag ska göra, vet inte riktigt när, men nån gång blir de. Lyckades inte få de där sommarjobbet föresten, det var ungefär 300 pers (!) som hade sökt till samma veckor som jag, och endast 6 blev uttagna. Fast är nästan glad att jag inte fick det, då har jag mer tid för kompisar och andra roliga saker :)

Nu ska jag leka med lite andra saker....vem vet vad?

PEACE OUT!!!



//Johanna (Duckie)

Sister-alike

Helluw! :D
Tillbaka kaka igen! Jag känner mig såå himla duktig, cyklade två hela jävla mil igår om inte ännu mer och ska göra det fram tills lördagen nästa vecka då det blir Tjejvättern för min del! Känner mig sjukt taggad och snackade med en kompis igår också angående det hela och vi kom fram till att i sommar så blir det nog eventuellt att vi tar tåget ner till Skåne med våra cyklar och så cykel-luffar vi i drygt en vecka runt om i Skåne. Ska verkligen bli super mysigt och jag ser otroligt mycket fram emot det! (:
Kommer ju ha betydligt mycket mer att göra den här sommaren än t.ex. förra då jag knappt sov hemma två nätter. Ska bli så skönt att få slappa lite! Hoppsan, nu börjar jag om tio minuter... borde nog börja dra mig till skolan! (;

Btw, mamma fotade mig och syskonen igår med våra klänningar som vi ska ha på respektive skolavslutning och måste säga att jag är otroligt nöjd över mina inköp! Ett par super duper snygga svarta klackskor ifrån Din Sko och en rosa klänning ifrån Gina Tricot! Samt en rosa bh att ha under så det inte ser så himla sjukt ut.. P:

Ett smakprov. Enjoy! :D




/Piglet

I'm lovin' it!

De blev inte jättemycke plugga, men lite grann. Fick ett litet sms från Linnea och åkte iväg till kallhäll. Vi gick liten promenad vid vattnet, mest för att komma till vår slutdestination, Tim. Han kom och hämtade oss med sin moppe, cooling alltså :P

Sjukt härlig kväll (förutom myggorna...) med skratt och allvar och lite studs på matta :)
Hoppas på fler sånna här dagar/kvällar i sommar!

Ville bara säga att jag har typ världens underbaraste vänner, just nu är jag stört lycklig. Tack!!! <3

Nu blire till att återgå till den härliga fysikboken....! Inte så taggad... :(


//Johanna (Duckie)

Isbjörnens bok!

Men halloj! Jag sitter och ska plugga no nu. Något i fysik, typ atomfysik, vet inte riktigt...får läsa in allt hemma då jag olyckligtvis missat ALLA no-lektioner inför just de här provet. Det är på fredag...

Wish me luck!



//Johanna (Duckie)

Konsert!!

Idag är det sommarkonsert för mig, eftersom jag går i musikklass och vi har det en gång per termin. Detta är dock den sista med min skola, då jag börjar på gymnasiet till hösten! Vi är i alla fall lediga till 14.30 då vi börjar repet inför konserten som börjar 19.00. Jag ska faktisskt vara presentatör! Tillsammans med Oskar, ska bli lite skojj, plus att jag inte behöver ha körtröjan och allt det dära, jag ska ha en fin klänning som mamma sytt till mig. Kommer nog bilder senare ikväll eller imorn. Så nu fixar jag mig inför konserten, fixar presentatörskort och lite sånt. Om en timme ska jag till min frisör Johanna (hon har så snyggt namn!) och hon ska fixa nån fin frisyr på mig :)

Jag måste erkänna att jag är lite nervös inför kvällen, jag kanske säger fel eller gör bort mig, men vi får hoppas att det inte blir några sådanna misstag!

Nu ska jag fixa naglarna! :P Tjing på er!

(Och ja Piglet, jag har förlåtit dig älsk<3 )


//Johanna (Duckie)

Saker man minns - och vill glömma - ❤

Hejsan allihopa (:
Är lite gladare idag I suppose. Har varit på en walkie talkie med Alice och fått snacka av mig lite. Asså fy fan vad jag skäms. Ju mer jag tänker på alltihop desto värre mår jag, har börjat få svårt att sova om kvällarna nu också som grädden på moset.
Jag försöker, men som den fega jävel jag är så kan jag inte ta konflikter ansikte emot ansikte. Patetiskt. By the way så lade jag ett brev i din brevlåda idag för drygt en timme sedan, så förhoppningsvis får du det imorgon, Duckie.

- What for, are we living?
- What for, are we dying?
- What for, are we crying?
- Only mr. God knows why.


Jag är fan inte stolt över det jag har gjort, men jag accepterar banne mig inte att bli ignorerad för det.
It's me against the world, you know.

Kommer ihåg för länge sedan då vi bråkade. Det var något så fånigt som en Habbo-gubbe. Men jag skämdes något fruktansvärt, så jag 'lånade' min systers 500 kronorssedel och gav den till dig som ett bevis på tillgivenhet. Va ju dessvärre senare tvugen att ta tillbaka den på mina föräldrars vägar, men jag minns det lika tydligt som om det vore igår. Jag har växt en del sedan dess, men du betyder minsann lika mycket nu som du gjorde på den tiden och jag är inte redo att förlora det vi delar. Snälla syster, jag ber på mina bara knän<3
http://www.habbo.se/

RSS 2.0